Daisypath Anniversary tickers

Friday 3 February 2012

Hafalan Shalat Delisa :)


Hai Assalamualaikum , 

Entri ni untuk cerita Indonesia, Hafalan Shalat Delisa . Ya Allah, best gilaaa cerita ni . Boleh dikatakan kalah Ombak Rindu lah . Seriously aku menangis sangat-2 bila tengok cerita ni . Wayang ? Eh tak ! Aku tengok dkt Youtube je . Takda masa nak pergi wayang . hewhewhew . Korang tengok lah cerita ni . Sangat sedih dan mengayat hati tersangat . Aku banyak kali nangis dalam part-2 tertentu . Kalau nak dikatakan Ombak Rindu dengan Hafalan Shalat Delisa ni . Aku bg point lebih lah dekat cerita Hafalan Shalat Delisa . Sorry to say lah , seriously best . Bukan puji ehh , ini betul-2 . Ta percaya ? tengok lah sendiri , menangis lah korang . Hayati lah betul-2 cerita ni. Lepas tu bgtahu aku perasaan korang . okay ? Hehehe :D 

Walaupun cerita Indonesia tapi cerita ini pengajaran. Bukan nak kata apa lahh . Cerita ni melebih kan ketabahan seorang budak kecil bernama Delisa . Tsunami melanda di Aceh dan dia kehilangan adik beradik dia , Fatimah , Aisyah and Zahra serta ibu kesayangannya . Dalam kejadian itu juga dia kehilangan sebelah kaki dia . Dia tabah hadapi segala nyaa , dia tetap tenang . Ya Allah , cerita yang sangat mengayat hati aku . Terlebih sedih dah ni. menangis-2 dalam bilik . Hehehe .Okayy lah . Nak kongsi movie apa yang aku tengok tadi . Ini pelakonnya :D Comel-2 and cantik semuanyaa .